.

اخبار

.

رونمایی از کتاب «راهنمای مبحث سوم مقررات ملی»؛ میرجعفری: حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق ضرورت است

1400/3/12 چهارشنبه

مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان» با حضور سید علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی نظام‌مهندسی تهران، مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان» امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد. در این مراسم مهندس سید علیرضا میرجعفری رئیس سازمان و جناب آقای دکتر شکرچی رئیس مرکز تحقیقات حضور داشتند.

سید علیرضا میرجعفری با اشاره به این‌که این راهنما نخستین کتاب اختصاصی سازمان است که مشترک با مرکز تحقیقات منتشر شده، خاطرنشان کرد: امیدوارم رونمایی از این مجموعه راهنما بتواند کمک شایانی به ناظران و سازندگان صاحب‌صلاحیت برای مراعات هرچه بهتر ضوابط مبارزه با حریق داشته باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در حوزه صنعت ساختمان است، ابراز امیدواری کرد این دست برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی هم‌چنین برگزاری وبینارهای آموزشی مشترک برای استفاده جامعه مهندسی مستمر و ادامه‌دار باشد.

رئیس نظام‌مهندسی تهران با اشاره به اینکه تفاهم شده با همراهی مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی دوره‌های آموزشی برای اعضای محترم سازمان برگزار شود، افزود: انتظار ما این است که در آینده برای ویرایش مباحث و مقررات ملی ساختمان چه سازمان نظام‌مهندسی چه مرکز تحقیقات مشارکت و هم‌فکری بیشتری داشته باشند.

در ادامه این مراسم دکتر شکرچی‌زاده‌ رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به اظهارنظر پرداخت. وی گفت: مرکز تحقیقات متعلق به همه مهندسان ساختمان است. مجموعه‌ای که با سابقه بیش از 40 سال پژوهش و آموزش در خدمت آنها است. البته که این تلاش‌ها وقتی اثربخش است، که با همراهی جامعه مهندسی کشور باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تأکید بر اینکه تهیه آئین‌نامه‌ها برای حوزه ساختمان بدون همراهی جامعه مهندسی بی‌فایده است، اضافه کرد: بر اساس مطالعات ما آن دسته از مقررات ملی ساختمان که اسناد پشتیبان داشته‌اند، بسیار بهتر و بیشتر مورد توجه جامعه مهندسی در اجرای عملیات ساختمانی قرار گرفته اند.

شکرچی‌زاده افزود: مبحث سوم مقررات ملی ساختمان بویژه بعد از فاجعه پلاسکو ارزش و اهمیت یافت. مردم ملاحظه کردند ساختمانی که از بعد از دهه 40 بعنوان نماد مهندسی کشور شناخته می‌شد، چگونه به سادگی دچار آتش شده و فروریخت. این ماجرا اهمیت «مهندسی آتش» را برای همه اثبات کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خاتمه تأکید کرد: تلاش‌های ما برای تهیه اسناد پشتیبان ویژه مبحث سوم مقررات ملی ساختمان از همان زمان عملیاتی شد. اسنادی که البته با همراهی نظام‌مهندسی ساختمان و اعضای محترم آن می‌تواند به ارتقای کیفیت ساخت و رضایت هرچه بیشتر شهروندان منجر شود.

در ادامه این برنامه هم‌چنین کتاب «راهنمای مبحث سوم مقرررات ملی ساختمان» رونمایی شد. هم‌چنین مقرر شد دو جلد راهنما برای مباحث تأسیسات و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها با همراهی کمیته آموزش سازمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تا پایان تیرماه تدوین و آماده چاپ شود.

طرفین در ادامه مراسم هم‌چنین بر برگزاری وبینارهای مشترک بویژه برای آموزش مباحث مرتبط با تأسیسات و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به تفاهم رسیدند. گفتنی است در این مراسم علاوه بر رئیس سازمان، سیامک الهی‌فر دبیر هیأت‌مدیره، دکتر ایوبی‌نژاد مدیر آموزش و کریم صلاحی‌مهر مدیر روابط‌عمومی سازمان حضور داشتند.

انتهای پیام/
آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر