.

اخبار

.

برگزاری نشست «ساختمان ایمن-شهر ایمن»؛ دکتر کرمی: مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم است

1400/10/9 پنجشنبه

دکتر کرمی در نشست «ساختمان ایمن - شهر ایمن» گفت: مسؤلیت اجتماعی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، ارتقای کیفیت ساخت در راستای صیانت از سرمایه‌های مادی و معنوی شهروندان است.

به گزارش روابط‌عمومی نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، نشست «ساختمان ایمن - شهر ایمن» به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در محل ساختمان مرکزی سازمان برگزار شد.

در این نشست دکتر کرمی رئیس سازمان با ابراز امیدواری از این‌که برگزاری این گردهمایی‌ها منجر به ارتقای خدمات مهندسی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت مقاوم‌سازی بحث ساختمان‌های فرسوده، تاب‌آوری شهری در حوزه پدافند غیرعامل شود، بیان داشت: امیدوارم بتوانیم راهکارهای مناسبی را پیدا کرده و زیرساخت‌های لازم جهت مقاوم‌سازی سازه‌های شهری را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان با بیان آن‌که می‌باید به «ساختمان» به‌عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد، تأکید کرد: در بحث ساخت چهار میلیون مسکن در قالب قانون جهش تولید که از سیاست‌های مهم وزارت راه‌وشهرسازی در دولت جدید است، لازم است بحث ایمنی و موضوعات زیرساختی را به‌‌طور جدی مورد توجه قرار داد.

وی با یادآوری خاطرات تلخ گذشته ایرانیان از خسارت‌های ناگوار زمین‌لرزه‌هایی مانند بم یا رودبار، اضافه کرد: در بیست سال گذشته جامعه مهندسی بسیار در راستای ارتقای ایمنی سازه و افزایش کیفیت ساختمان‌ها تلاش کرد. نتیجه این تلاش‌ها در زلزله اخیر بندرعباس تاحدودی قابل ملاحظه است.

دکتر کرمی ضمن اشاره به این‌که خوشبختانه در زلزله نسبتاً شدید اخیر بندرعباس تنها یک‌نفر از هم‌وطنان عزیز ما از دست رفت، افزود: همین ارتقای دانش مهندسی و تلاش جامعه مهندسان ساختمان در کل کشور علاوه بر افزایش عمر مفید ساختمان‌ها، موجبات کاهش خسارت‌های مالی و جانی را در حوادث غیرمترقبه پدید آورده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در موضوع ایمنی ساختمان‌ها علاوه بر موضوع پایداری سازه، باید برای مقاوم‌سازی تأسیسات و زیرساخت‌ها نیز تدبیر کرد، تأکید کرد: بحث تاب‌آوری زیرساخت‌های شهری، گاز، آب و برق بویژه در کلانشهری مانند تهران بسیار حائز اهمیت است که می‌باید مورد توجه ارگان‌های مختلف اجرایی قرار گیرد.

وی بحث ساختمان‌های فرسوده را معضل دیگر تهران دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه نظام‌مهندسی مانند دیگر دستگاه‌های اجرایی تلاش برای ارتقای کیفیت ساختمان‌ها و بهسازی بافت فرسوده است. به امید آنکه در روز حادثه شاهد فاجعه‌های ناخواسته نباشیم.

دکتر کرمی ضمن بیان تجربیات بازدید خود از توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت ساختمان در ایتالیا، اضافه کرد: عمر مفید ساختمان‌ها در این کشور بالای صد سال است. مقاوم‌سازی‌ها و پیشرفت‌هایی که در دانش مهندسی صورت‌گرفته توانسته حافظ جان مردم این کشورها باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تأکید بر این‌که جامعه مهندسی در بحث مقاوم‌سازی سازه‌های مسکونی از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد، گفت: امروزه در همه جای دنیا به دانش مهندسی ساختمان برای حفظ جان شهروندان هم که شده بسیار اهمیت می‌دهند.

وی در خاتمه بابیان این‌که ایمن‌سازی و ارتقای کیفیت ساختمان، مهم‌ترین مسؤلیت سازمان نظام مهندسی ساختمان است، بیان کرد: ما با تمام قوا حسب وظایف قانونی خود آماده تعامل همه‌جانبه با تمام ارگان‌ها در راستای افزایش ایمنی زیرساخت‌ها و افزایش تاب‌آوری شهری در راستای حفظ و صیانت از مهم‌ترین سرمایه‌های مادی و معنوی شهروندان عزیز استان تهران هستیم.

انتهای پیام/
آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر