.

اخبار

.

اعلام آمادگی کامل سازمان نظام مهندسی برای همکاری با شهرداری در زمینه ایمنی

1401/4/20 دوشنبه

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری حضور پیدا کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، دکتر کرمی در این همایش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر، از رشادت‌های آتش‌نشانان قدردانی و یاد و خاطره شهدای آتش‌نشانی را گرامی داشت.

رییس سازمان با اشاره به اهمیت بحث مهندسی در ایمنی ساختمان‌ها، زلزله سال 1369 رودبار و منجیل را با حدود 37 هزار نفر فوتی در قیاس با زلزله سر پل ذهاب که فقط یک کشته داشت، مقایسه کرد و افزود: این موضوع نشان می‌دهد که می‌بایست بیش از پیش به مهندسی ایمان و اعتقاد داشته باشیم.

به گفته دکتر کرمی، در همه‌جای دنیا برای نیروی انسانی متخصص ارزش ویژه‌ای قائل می‌شوند و این در حالی است که سازمان‌های نظام مهندسی کشور به‌تنهایی 600 هزار نفر مهندس و متخصص مشغول به کار هستند که از حیث در دنیا شاخص هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه و تقویت بدنه مهندسی، ارتباطات موثری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برقرار شده و ماحصل این اقدامات، افزایش ایمنی شهروندان و درنهایت رفاه شهرنشینی است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با یادآوری نام‌گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب، به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و اظهار داشت: پیشنهاد کرده‌ایم برای بهبود بحث آموزشی مهندسان در دوره‌های ارتقای پایه و ورود به حرفه، کلاس‌های عملی بر اساس دانش روز دنیا برگزار شود. حتی در این راستا شیوه‌نامه کارآموزی مرتبط را نیز تدوین کرده‌ایم.

دکتر کرمی در ادامه افزود: ما همواره تاکید داشته‌ایم که هرکدام‌ از سازمان‌ها می‌بایست به وظایف قانونی خود عمل کنند. در همین راستا سازمان نظام مهندسی نیز در حوزه‌های نظارت، طراحی و اجرا وظایفی تعریف‌شده در قانون دارد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم به‌منظور تنسیق امور مهندسی، بحث نظارت از حیطه وظایف آتش‌نشانی خارج شود و در اختیار این سازمان با متخصصان ویژه قرار بگیرد.

وی افزود: با انجام این تغییر و تحولات می‌توانیم بخش عمده‌ای از تخلفات را رصد و آنها را به شورای انتظامی معرفی کنیم تا با آنها برخورد شود. در حال حاضر طی یک تفاهم‌نامه سابق، بخش از آموزش‌ها و دوره‌های مشترک بین سازمان و آتش‌نشانی وجود دارد که شاید یک فرد خارج از سیستم نتواند پیامدهای مربوط به ایمنی و حریق را آن‌گونه که یک مهندس زبده تحلیل می‌کند، انجام دهد.

به گفته دکتر کرمی، مبحث 22 مقررات ملی ساختمان همواره مغفول مانده و ما در این زمینه نارضایتی خود را نسبت به خدمات شهری اعلام کرده‌ایم. در ساختمان‌های در حال احداث بحث سرویس و نگهداری به‌کلی فراموش شده و به همین دلیل است که عمر ابنیه در کشور حدود 30 سال است ولی در دنیا این عدد بین 70 تا 100 سال گزار شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از ساختمان‌ها، این اقدام را صیانت از منابع ملی کشور برشمرد و گفت: در همین زمینه آمادگی کامل خود برای همکاری با شهرداری‌ها به‌منظور افزایش ایمنی را اعلام می‌کنیم.

در پایان این مراسم دکتر کرمی ریاست سازمان به همراه مهندس محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران، دکتر صارمی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و سعید بختیاری عضو مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از برگزیدگان این همایش تقدیر کردند.









 
آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر