.

اخبار

.

برگزاری دوره آموزشی «نحوه گزارش‌نویسی برای کارشناسان موضوع ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان»

1402/2/30 شنبه
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با همکاری کمیسیون حقوقی، لوایح، شیوه‌نامه‌ها و کارشناسان ماده 27 سازمان، دوره آموزشی «نحوه گزارش‌نویسی برای کارشناسان موضوع ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان» را روز یکشنبه مورخ 24/02/1402 از ساعت 15 الی 18 در محل سازمان با تدریس آقای دکتر سید احمد مدینه‌ای برگزار کرد.

موضوع آشنایی با کارشناسی و ضوابط آن، مقایسه نظارت، بازرسی، ممیزی و کارشناسی و داوری و تفاوت آن با کارشناسی در ابتدای جلسه مطرح و تأکید شد مهم‌ترین وظیفه کارشناسی، پاسخ به یک سؤال تخصصی (قرار کارشناسی) است.

در ادامه دکتر مدینه‌ای به تشریح کامل ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ارجاع امر کارشناسی برای کارشناسان ماده 27، وظایف کارشناس ماده 27 و عنوان کارشناسان ماده 27 پرداخت.

مدرس این دوره موارد زیر را مطرح و توضیحاتی را به جلسه ارائه کرد:
اصطلاحات کارشناسی، جهات رد کارشناسی، مراحل کارشناسی، قرار (درخواست) کارشناسی، بایسته‌ها و توصیه‌ها در اجرای قرار و تنظیم گزارش و نظریه کارشناسی، فرمت و بخش‌های مختلف نظریه و گزارش کارشناسی، پیوست‌های گزارش و نظریه کارشناسی، فرم صورت‌جلسه بازدید، اصالت مدارک و دستمزد کارشناسی.

دکتر مدینه‌ای در پایان این دوره آموزشی، بر اهمیت موضوع کارشناسی تأکید کردند و بیان کرد: کارشناسی یک امر بسیار مهم و پرخطر است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با برگزاری دوره‌های آموزشی این‌چنینی، می‌تواند در راستای ارتقا و افزایش آگاهی کارشناسان موضوع ماده 27 قانون تأثیرگذار باشد.









 
آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر