اطلاعیه ها

.

دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان آزمون اسفند 1402

1403/4/5 سه‌شنبه
پیرو اعلام نتایج آزمون‌های ورود به حرفه مورخ اسفندماه ۱۴۰۲ و نظر به موافقت معاونت محترم مسکن و ساختمان، در جهت مساعدت با شرکت‌کنندگان، بدین‌وسیله دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان آزمون مذکور به شرح زیر اعلام و ابلاغ می‌گردد:

۱- شرکت‌کنندگان رشته‌های معماری (نظارت و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت و اجرا)، تاسیسات‌ برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، تأسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک که نمره آنها در آزمون اسفندماه ۱۴۰۲ حداکثر ۲ نمره کمتر از حدنصاب اعلام شده باشد (نمرات ۴۸ و ۴۹) و برای آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی نمرات ۵۸ و ۵۹ به ازای هریک نمره کسری در صورت شرکت در یک دوره آموزشی مصوب شیوه‌نامه صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه تا پایان اسفندماه ۱۴۰۵ قبول آزمون اسفندماه ۱۴۰۲ محسوب می‌شوند. (تاریخ گواهینامه دوره آموزشی صادره باید قبل از تاریخ 1406/۱/1 باشد).

۲- درصورتی‌که شرکت‌کنندگان آزمون در صلاحیت‌های مختلف شامل طراحی، نظارت و اجرا مشمول این دستورالعمل شده باشد، دوره‌های آموزشی گذرانده شده در هر صلاحیت باید متمایز از دوره‌های آموزشی صلاحیت دیگر باشد.

۳- برای رشته‌های معماری (اجرا) و عمران (اجرا) دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل علاوه بر دوره‌های آموزشی ورود به حرفه صلاحیت اجرا (۷۶ ساعته و دوره HSE) می‌باشد.

۴- لازم است لیست اسامی شرکت‌کنندگان مشمول این دستورالعمل که در دوره‌های آموزشی و آزمون پایان دوره آن در مهلت زمانی مقرر (تا پایان اسفندماه ۱۴۰۵) شرکت نموده‌اند، پس از اتمام دوره و موفقیت در آزمون مربوطه از سوی اداره کل استان جهت درج در بانک اطلاعات آزمون‌ها به این دفتر ارسال گردد تا پس از بررسی و صدور تأییدیه ملاک صدور پروانه اشتغال به ‌کار قرار گیرد. بدیهی است در صورت عدم ارسال لیست اسامی و درج در بانک اطلاعات آزمون‌ها و متعاقباً عدم صدور تأییدیه از سوی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور پروانه اشتغال به ‌کار امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۵- این دستورالعمل صرفاً مربوط به آزمون اسفندماه ۱۴۰۲ بوده و قابل‌تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های دوره‌های آتی نخواهد بود و آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند می‌بایست در آزمون‌های دوره بعد شرکت نمایند.

۶- دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل همان دوره‌های آموزشی ارتقاء پایه سه به دو موضوع بخشنامه‌های شماره ۴۹۵۷۹/۴۲۰ مورخ 1388/۹/29 ، شماره ۹۰/۴۲۰/۱۰۴۳۸۶ مورخ 1390/۱۲/9 و شماره ۹۱/۴۲۰/۱۴۱۶۳ مورخ 1391 /۳/10 می‌باشد. رشته نقشه‌برداری دوره‌های دو به یک ملاک عمل می‌باشد و برای رشته‌های تاسیسات ‌مکانیکی (اجرا)، تاسیسات ‌برقی (اجرا) بخشنامه شماره ۴۲۰/۱۴۵۲۲۴ مورخ 1400/۱۰/26 و رشته ترافیک بخشنامه شماره ۴۲۰/۲۷۳۰۵ مورخ 1401/۱۲/26 و آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی بخشنامه شماره ۴۲۰/۱۴۸۸۰۴ مورخ 1401/۹/14 ملاک عمل می‌باشد.

دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان


آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر