اخبار و اطلاعیه ها

.

اظهارنامه اصلاحی موضوع تبصره ماده ۲۲۶ قانون مالیات های مستقیم درخصوص موضوع جزء (2) بند (ق) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰

1400/5/12 سه‌شنبه
مودی گرامی با کد رهگیری ثبت نام ............................
شما مبلغ بخشودگی موضوع جزء (2) بند (ق) تبصره (6) بودجه سال 1400 را بیشتر از مقدار مجاز در اظهارنامه تسلیمی سال 1399 با کد رهگیری ............. اعمال نموده‌اید. این موضوع موجب قرار گرفتن اظهارنامه شما در زمره اظهارنامه‌های با ریسک بالا خواهد شد. با عنایت به مقررات تبصره ماده (226) قانون مالیات‌های مستقیم، شما می‌توانید حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ 1400/04/15 نسبت به اصلاح مقدار مزبور اقدام نمایید.
مبلغ قابل بخشودگی قابل اعمال برای اظهارنامه مزبور در هنگام ثبت ارقام اصلاحی در سامانه قابل مشاهده است.

ارسال پیامک سازمان امور مالیاتی به برخی مودیان جهت اصلاح اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ خود به دلیل اشتباه در محاسبه مالیات در مقدار تخفیف منظور شده موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۰

قابل توجه اعضای محترم سازمان:
کلیه صاحبان مشاغل که پاسخ "بلی" به سوال مربوط به جزء (2) بند (ق) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ( تخفیف ۵ واحد درصد نرخ مالیاتی) داده باشند، چنانچه مشمول پرداخت مالیات با درآمد مشمول مالیات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بودهاند، با دریافت پیامک مذکور با ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی سال ۱۳۹۹ خود با مشاهده جدول محاسبه مالیات، نسبت به اصلاح مقدار تخفیف متعلقه " ناشی از اشتباه محاسباتی اعمال دادهها " در مهلت مقرر به ترتیب ذیل اقدام نمایند:
  • با ورود به سامانه اظهارنامه مالیاتی ( با نام کاربری و کلمه عبور ) دو عبارت "نمایش / اصلاحی" مشاهده می‌شود.
  • با انتخاب عبارت نمایش، همان اظهارنامه تسلیمی اصلی مشاهده می‌شود و با انتخاب عبارت اصلاحی، یک سطر جدید اضافه می‌شود که در آن اظهارنامه اصلاحی نمایش داده می‌شود، که با انتخاب گزینه ویرایش وارد اظهارنامه اصلاحی می‌شوید.
  • همه ی اعداد و ارقام درج شده در اظهارنامه اصلی به اظهارنامه اصلاحی منتقل و فقط در جدول محاسبه مالیات در قسمت تخفیف قانون بودجه با رنگ سبز مقدار مجاز تخفیف [ معافیت ] موردنظر لحاظ شده است که با تایید و ارسال آن کد رهگیری برای اظهارنامه اصلاحی صادر خواهد شد.
  • امکان صدور قبض برای تفاوت مالیات ابرازی اظهارنامه اصلی و اظهارنامه اصلاحی نبوده و لازم است مودی با مراجعه به اداره امور مالیاتی با دریافت قبض مالیات موردنظر در اظهارنامه اصلاحی، نسبت به پرداخت آن اقدام نماید.
تبصره ماده 226 قانون مالیات‌های مستقیم
 
” به مودیان مالیاتی اجازه داده میشود در صورتی که به نحوی از انحاء در اظهارنامه یا ترازنامه یا حساب سود و زیان تسلیمی از نظر محاسبه اشتباهی شده باشد، با ارایه مدارک لازم ظرف یک ماه از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه نسبت به رفع اشتباه اقدام و اظهارنامه یا ترازنامه یا حساب سود و زیان اصلاحی را حسب مورد تسلیم نماید و در هر حال
تاریخ تسلیم اظهارنامه مودی تاریخ تسلیم اظهارنامه اول می
باشد."


امور مالیاتی
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

 
آرشیو
 
امتیاز دهی