.

اخبار

.

نخستین نشست شورای‌عالی راهبردی و هم‌اندیشی روسای ادوار / دکتر کرمی: چشم‌انتظار تعامل برای پیشرفت و اعتلای سازمان هستیم

1401/2/21 چهارشنبه

به همت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، نشستی صمیمی با روسای ادوار این سازمان برگزار شد و حول مباحث راهبردی هم‌اندیشی و تبادل‌نظر صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، در این نشست علاوه بر دکتر رامین کرمی، مهندس سید محمد غرضی، دکتر سعید غفرانی، مهندس سعید سعیدیان و مهندس سید علیرضا میرجعفری حاضر بودند.

دکتر کرمی در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به مدعوین، مهندس غرضی مؤسس این سازمان را مدیری آینده‌نگر و نعمتی گران‌بها برای مهندسان قلمداد کرد. هم‌چنین از خدمات مهندس بیات ماکو، مهندس سعیدی کیا، دکتر بهبهانی، مهندس بهرام غفاری، مهندس ترکاشوند، مهندس بی‌طرف، مهندس قربانخانی، مهندس خرم، مهندس طاهری نیز تشکر و قدردانی به عمل آمد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با اشاره به زحمات همه عزیزانی که سال‌های متمادی از عمر پربرکت خود را در خدمت خالصانه به مهندسان و اعتلای سازمان سپری کردند و اکنون رخ در نقاب خاک کشیده‌اند، یاد و خاطره مهندس بهاءالدین ادب و دکتر مزینی را نیز گرامی داشت.

به گفته دکتر کرمی، فلسفه تشکیل و برگزاری شورای عالی راهبردی و هم‌اندیشی رؤسای ادوار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به‌عنوان یک مجمع اندیشه‌ورز، ارتقای کیفیت عملکرد سازمان، سیاست‌گذاری بهینه، اعتلای امور حرفه‌ای، تنسیق امور مهندسان، ارتقای دانش فنی و کیفیت کار مهندسان و ارتقای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و استفاده بهینه و شایسته و مناسب از تجارب ارزشمند و گران‌قدر و توانمندی‌های روسای ادوار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای و تخصصی کشور بوده است که منشور شورای عالی راهبردی و هم‌اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز تقدیم شده است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در راستای حمایت از مهندسان ساختمان و اعتلای سازمان در جهت تعالی و کارآمدی، افزایش بهره‌وری و ارتقای کارایی و اثربخشی و رفع چالش‌های موجود و خلق فرصت‌های جدید خدمت، چشم‌انتظار مساعدت، همراهی، تعامل و مشورت صمیمانه با شما روسای ادوار است.

به گفته رییس سازمان، اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس شورای اسلامی در حال نهایی شدن و ارائه به صحن است که در این زمینه بزرگواران مواردی را که صلاح می‌دانند که جهت استقلال و اعتلای سازمان لازم است، لحاظ شود تا در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران نقد و بررسی آسیب‌شناسانه و دقیق‌تری با توجه به تجربیات 25 سال گذشته و با بهره‌گیری آگاهانه و جلب دیدگاه‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت بگیرد.

دکتر کرمی با اشاره به ارتقای ظرفیت‌ها و تسهیل خدمات در اصلاحیه قانون به برنامه‌ریزی و اقدامات لازم تاکید کرد و افزود: تأثیرات تورم روزافزون و وضعیت اقتصادی بر معیشت مهندسان و ضرورت افزایش تعرفه خدمات مهندسی با توجه به چالش‌های اقتصادی سال‌های اخیر روند فزاینده تورم و اوضاع نامناسب اقتصادی و رکود فعالیت‌های ساختمانی مشکلات بسیاری را بر معیشت مهندسان داشته است که برای کاهش تبعات این چالش‌های اقتصادی، فراهم کردن زمینه‌های کاری جدید و واقعی شدن بهای خدمات مهندسی بایست پیگیری شود.

وی در ادامه بررسی موارد مهم، نهادینه‌سازی مجری ذیصلاح در 4 گرایش عمران، معماری، مکانیک و برق و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از خدمات مهندسی در گرایش‌های نقشه‌برداری - شهرسازی و ترافیک، جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به ساخت‌وساز، اجرایی شدن مبحث 19 در ساخت‌وسازها و توجه به بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان و استفاده از انرژی‌های نو را ازجمله اهداف کلان سازمان برشمرد.

دکتر کرمی هم‌چنین توجه ویژه به حفظ محیط‌زیست و مقوله HSE در صنعت ساختمان، تسریع در تکمیل ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (ارغوان) با بهره‌برداری صحیح بر اساس ساختارها و نیازهای اعضای سازمان از دیگر اولویت‌های سازمان دانست.

دکتر کرمی، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تأمین استقلال حرفه‌ای سازمان و همچنین مرجعیت تخصصی سازمان، انضباط مالی و شفافیت و ساماندهی حساب‌های سازمان، بهبود معیشت و رفاه اعضاء و مهندسان، اختصاص تسهیلات بانکی و وام‌های سیستم بانکی برای اعضاء، برنامه‌ریزی برای ورزش و سلامت مهندسان اعضاء و پیگیری بیمه تأمین اجتماعی مهندسان و امکان ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمانی برای اعضاء را از دغدغه‌های اصلی دوره نهم برشمرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: ایجاد هم‌افزایی، تعامل و هماهنگی با تمام سازمان‌ها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط اعم از وزارت راه شهرسازی، وزارت کشور، شهرداری، شورای شهر، استانداری، وزارت نیرو، وزارت کار، سازمان استاندارد برای تحقق هرچه بهتر اعتلای سازمان و خدمات مهندسی، توجه به مشاوره دادن در امور حقوقی و مالیاتی به اعضای سازمان، ضرورت اصلاح نظام تعرفه‌گذاری خدمات مهندسی و پیگیری برای افزایش مناسب بهای خدمات مهندسی، ترویج بهینه و صحیح اصول مهندسی ساختمان و ارتقای کیفیت طرح‌های ساختمانی با نظارت‌های بهینه، بازرسی‌های ادواری گود و الکترونیکی کردن خدمات فنی و مهندسی، کنترل نقشه و امضای الکترونیک و اجرای سیستم‌های مکانیزه می‌تواند در افزایش کیفیت ساخت‌وساز نقشی اساسی داشته باشد.

وی هم‌چنین در ادامه توسعه حداکثری ارائه خدمات الکترونیکی در خدمات فنی و مهندسی، گاز، آبفا، آتش‌نشانی، استاندارد و سایز بخش‌ها، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با رایزنی‌های گسترده با وزارت امور خارجه، مرکز توسعه صادرات، اتاق بازرگانی، برای اعزام مهندسان واجد صلاحیت به بازار خدمات فنی و مهندسی کشورهای هم‌جوار و دارای تقاضا، توجه به ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در سازمان، توسعه امکانات مناسب الکترونیکی برای فراگیری آموزش مجازی مهندسان، تعامل مناسب با دانشکده‌های فنی و مهندسی دانشگاه‌های معتبر تهران، برنامه‌ریزی برای افزایش دانش فنی مهندسان ساختمان متناسب با پیشرفت‌های روز دنیا را ابزارهای مهمی برای توسعه خدمات مهندسی برای مردم قلمداد کرد.

دکتر رامین کرمی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پایان با اشاره به پایبندی به مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای و مهندسی، پاسخگویی و مسؤولیت پذیری اجتماعی، تکریم ارباب‌رجوع، ارتقای شأن و منزلت مهندسان و اعتلای سازمان افزود: با اهتمام جدی و طی برنامه عملیاتی مدون، خاضعانه و صمیمانه چشم‌انتظار همگرایی، راهنمایی، تعامل و لحاظ دیدگاه‌های حرفه‌ای روسای ادوار برای خدمت متعالی و پیشرفت و اعتلای سازمان هستیم.

همچنین مقرر شد جلسات بعدی
شورای‌عالی راهبردی و هم‌اندیشی روسای ادوار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به صورت منظم برگزار شود.

در پایان این مراسم، به رسم یادبود از مدعوین با اهدای لوح تندیس، تقدیر و تشکر به عمل آمد.





















آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر